Periodiek schenken

Ja, ik wil graag meer info over periodiek schenken

Schenkingsovereenkomst? Voordeel voor u en voor ons!

Het is mogelijk om uw giften volledig af te trekken van uw belastbaar inkomen*. Aan een schenking zijn geen fiscale minima of maxima verbonden, op voorwaarde dat u uw jaarlijkse gift laat vastleggen in een zogenaamde ‘schenkingsovereenkomst’. Hiermee legt u vast dat u minimaal 5 opeenvolgende jaren hetzelfde bedrag aan de Trombosestichting Nederland schenkt.

Voorwaarden periodiek schenken

Aan welke voorwaarden een periodieke schenking precies moet voldoen om in aanmerking te komen voor aftrek in uw jaarlijkse inkomstenbelasting, kunt u hier lezen.

> Lees hier meer over het gebruik maken van belastingvoordeel

* Rekenvoorbeeld bij een gift van € 250,- per jaar in 2024:

• Indien u 49,5% van het bedrag kunt aftrekken, kost deze donatie u slechts € 126,25
  • Indien u 36,97% van het bedrag kunt aftrekken, kost uw bijdrage in werkelijkheid € 157,58
  • Indien u 19,07% van het bedrag kunt aftrekken, kost deze gift u daadwerkelijk € 202,33

Kiest u voor belastingvrij schenken?

U kunt dit online of per post bij ons indienen.

Download de blanco overeenkomst en vul deze in. Vervolgens kunt u de ingevulde formulieren verzenden naar :

Trombosestichting Nederland
t.a.v. Esther Blakenburg
Antwoordnummer 10099
2250 VB Voorschoten

U kunt de ingevulde formulieren ook mailen naar tsn@trombosestichting.nl

Tevens is het mogelijk de overeenkomst direct online in te vullen en deze digitaal te ondertekenen.
Na het invullen ontvangt u automatisch een bevestiging per mail.

Mocht u meer info wensen en/of de formulieren per post toegestuurd krijgen?
Vult u dan het aanvraagformulier op deze pagina in.

Ja, ik wil graag meer info over periodiek schenken

• Versturen
  • Privacy: De Trombosestichting Nederland gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Deze worden niet verstrekt aan derden. Wij gebruiken ze om u te informeren over onze werkzaamheden of om uw steun te vragen. Lees onze volledige privacyverklaring.