Juli 2019 – Trombosestichting 45 jaar

We bestaan 45 jaar! Sinds 1974 konden we – dankzij onze donateurs – met ruim 13 miljoen euro 127 onderzoeken financieren. Direct en indirect hebben we bijgedragen aan grote doorbraken. Het is prachtig hoeveel er sinds de jaren ’70 is veranderd. Van een betere opsporing en preventie van trombose tot meer gemak voor patiënten dankzij de nieuwe generatie antistollingsmiddelen.

Download de nieuwsbrief (pdf formaat)

Wat betekenen we voor onderzoekers

In deze editie leest u wat de Trombosestichting betekent voor vier onderzoekers die nú in het lab of ziekenhuis aan de slag zijn, dankzij uw steun. Zij zijn hard op zoek zijn naar antwoorden op vragen als: Wat gaat er nu precies mis in het bloed bij trombose? Hoe kunnen we onnodige behandeling met antistolling voorkomen? Of: hoe kun je in de toekomst een hoog tromboserisico beter opsporen?

Lees hier de verhalen van de onderzoekers >>

Verhalen van onze donateurs

Daarnaast vroegen we 4 donateurs waarom zij ons geld geven én wat hun droom voor de toekomst is. Zelf kijk ik in dit feestjaar natuurlijk ook naar wat we de komende 45 jaar nog kunnen doen.

Lees hier de verhalen van onze donateurs >>

Mijn droom? Dat we een grote bijdrage gaan leveren aan het ontwikkelen van een revalidatietraject voor mensen die longembolie hebben doorgemaakt. Nu word je na een embolie naar huis gestuurd. Na een paar weken vallen mensen dan toch vaak uit, ook van werk, omdat ze allerlei klachten houden. Ze blijven kortademig of ontwikkelen angstklachten. Ze zijn door het oog van de naald gegaan en dan is goede nazorg echt essentieel.

Een goede longrevalidatie kan echt een positief effect kan hebben. Je klachten gaan helaas niet altijd weg, maar je leert er beter mee omgaan. Ik gun patiënten echt een betere kwaliteit van leven, dus daar zet ik me de komende tijd voor in. Bedankt dat u dit werk mogelijk maakt!

Nieuwsgierig naar hoe we het financieel deden in 2018? Bekijk hier ons jaarverslag.

Wilt u ook het trombose magazine ontvangen?

De Trombosestichting verstuurt 3 keer per jaar een papieren magazine over trombose. In het magazine leest u onder andere:

Patiënten verhalen
 Tips
 Resultaten

Meld u aan

In deze nieuwsbrief

trombosebeen en longembolie trombosebeen en longembolie trombosebeen en longembolie

Trombosebeen en longembolie

Yvonne Bosman (61 jaar) had een trombosebeen en meerdere keer een longembolie.

Lees haar verhaal

Wat Klaas ons naliet

Klaas Molenaar overleed in 2017. “Klaas was verbindend en wilde heel graag iets terugdoen…

Lees het verhaal
Maaike kreeg een trombosebeen na haar bevalling Maaike kreeg een trombosebeen na haar bevalling Maaike kreeg een trombosebeen na haar bevalling

Trombosebeen na bevalling

Maaike Beekman (36 jaar) kreeg een trombosebeen na haar bevalling.

Lees haar verhaal