November 2021 – De oorzaak van trombose

In dit magazine is er aandacht voor het onderzoek van dr. Rory Koenen, naar de oorzaken van trombose. Veel mensen die een trombose hebben gehad, horen daarna van de arts dat dé oorzaak niet precies te achterhalen is. De stolling is een ingewikkeld proces en er kan van alles zijn misgegaan. Volgens dr. Rory Koenen spelen ontstekingen waarschijnlijk vaker een rol dan we nu denken. Zijn onderzoek kan zelfs een stap zijn in de richting van een antistollingsbehandeling zonder risico op bloedingen.

Onze directeur Stans van Egmond is per 1 november aan de slag bij Goede Doelen Nederland, de brancheorganisatie voor goede doelen. Zij vertelt over haar blik op de patiënt, de strijd tegen tromboseleed en het moment waarop ze zelf helaas ‘ervaringsdeskundig’ werd.

Wilt u de nieuwsbrief thuis ontvangen? Schrijf u dan hier in.

Download het magazine

Schrijf u in voor de online nieuwsbrief
De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief