April 2022 – Trombose en kanker

Genezen van kanker, maar vervolgens krijg je een levensbedreigende trombose. Dit lot treft helaas steeds meer mensen. Trombose is na kanker zelfs de belangrijkste doodsoorzaak bij kankerpatiënten. Het trombosrisico bij kankerpatiënten wordt steeds groter en de patiënten nemen toe. In het magazine leest u meer over het onderzoek van dr. Nick van Es en prof. dr. Henri Versteeg naar de relatie tussen kanker en trombose.

Onze nieuwe directeur Tom Bos is op 7 maart gestart in zijn functie. Hij stelt zich graag even voor aan u door middel van een interview. Waarom hij de financiële sector verliet om meer werk te doen met maatschappelijke impact en hoe hem dat bracht naar de Trombosestichting. Tom Bos: ”Met de collega’s, wetenschappers, vrijwilligers en patiënten hoop ik ons een stap verder te brengen naar een wereld zonder tromboseleed.”  Lees meer over Tom in het magazine.

Wilt u het magazine thuis ontvangen? Schrijf u dan hier in.

Download het magazine

Schrijf u in voor de e-mail nieuwsbrief
De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief