Wat is een trombose arm?

Wanneer een bloedstolsel een ader in uw arm afsluit, heeft u een trombose arm. Omdat het bloed niet meer weg kan stromen, zwelt het arm op. Een trombose arm kan leiden tot een levensgevaarlijke longembolie, daarom is het belangrijk om bij klachten van een trombose arm direct contact op te nemen met de huisarts.

Lees hier alles over de oorzaak, symptomen en gevolgen van een trombose arm.
Oscar van den Biggelaar (28 jaar) kreeg een armtrombose en moet sindsdien een rib missen. Lees hier zijn verhaal…

Schrijf u in voor de trombose magazine

De Trombosestichting verstuurt 3 keer per jaar een papieren magazine met patiëntenverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose onderzoek. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de magazine.

Ja, ik wil het magazine

Wat is een trombose arm

Lousewies van der Laan over Armtrombose Lousewies van der Laan over Armtrombose Lousewies van der Laan over Armtrombose

Oorzaak trombose arm

De meest voorkomende oorzaken zijn ouderdom, pilgebruik,  zwangerschap en roken.

Bekijk de oorzaken

Symptomen trombose arm

Neem altijd direct contact op met een arts als u de  symptomen van een trombose arm herkent.

Bekijk de symptomen
Prof dr Borst over armtrobose Prof dr Borst over armtrobose Prof dr Borst over armtrobose

Gevolg van trombose arm

Het is belangrijk dat een trombose arm direct behandeld wordt, want anders kan dit een aantal ernstige gevolgen hebben,

Bekijk de gevolgen

Stop bloedstolsels, red levens!

Ieder uur krijgen 11 mensen trombose!  Bijvoorbeeld in een been, arm, de onderbuik of in de longen. Per dag overlijden maar liefst 3 mensen aan trombose. Ook veel hart- en herseninfarcten worden veroorzaakt door trombose. Dit treft ruim 200 mensen per dag, 40 hiervan overlijden. Meer onderzoek is nodig om het aantal trombosegevallen te verminderen en daar kunnen we uw steun goed bij gebruiken!

Doneer vandaag!