buik pijn buikvene darmen

Gevolgen trombose arm

Het is belangrijk dat een trombose arm direct behandeld wordt. Anders kan dit een ernstige gevolgen hebben zoals een longembolie. Een bloedstolsel in de ader van het arm schiet los, passeert het hart en loopt vast in één van de longslagaders. Lees hier het gevolg van een trombose arm.

Langetermijnklachten

De kans op langetermijnklachten na een trombose arm is vrij groot. Vaak blijven na de acute episode van trombose van de arm klachten bestaan van moeheid, pijn of tintelingen en gevoelloosheid in de arm.

Posttrombotisch syndroom

Wanneer er sprake is van een blijvende zwelling en verkleuring van de huid van de arm spreken we van een posttrombotisch syndroom (PTS).

Behandeling van een trombose arm

Behandeling van een trombose arm gebeurt via de internist met een antistollingsbehandeling, of via een chirurg die via een katheter het bloedpropje wegzuigt. De chirurg kan ook lokaal een oplosmiddel aanbrengen of via een operatie een beklemming of obstructie (bijvoorbeeld rib of stuk bot) wegnemen.

> Lees hier de behandeling van trombose arm

Meer informatie over trombose

In deze folder met trombose informatie leest u meer over:

De verschillende soorten trombose
Eerste symptomen van trombose
Behandeling van trombose

Download hier onze gratis folder