November 2022 – Special: trombose en hersenen

Dit magazine staat helemaal in het teken van hersenen. In Nederland krijgen jaarlijks ruim 40.000 mensen een beroerte; veel mensen weten niet dat een bloedstolsel (trombose) meestal de oorzaak is van een beroerte. Meer informatie kan levens redden, want hoe eerder je een beroerte herkent, hoe groter de kans op herstel.

In het interview met dr. Julie Staals (MUMC+) wordt er onder meer verteld over de relatie tussen trombose en een herseninfarct, de symptomen, diagnose en de gevolgen. Elisheva Boumans (55) en Anouschka Greebe (50) vertellen over de blijvende impact van trombose in hun leven.

Ook kunt u meedoen aan onze prijsvraag om kans te maken op het ‘Bloedlink kwartetspel’; een speciaal kwartetspel over trombose dat ter gelegenheid van Wereld Trombose Dag 2022 is uitgegeven.

Wilt u het magazine in het vervolg per post ontvangen? Schrijf u dan hier in.

Download het magazine

Schrijf u in voor de online nieuwsbrief
De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief