Erik kreeg meerdere keer een trombosebeen

5 september 2019

Wereld Trombose Dag 2019

In de periode rond 13 oktober, Wereld Trombose Dag, maken we extra veel publiciteit voor trombose. Want zoals u wellicht ook ervaart weet de gemiddelde Nederlander helaas weinig tot niets over trombose. En dat het levensbedreigend kan zijn, is vaak al helemaal onbekend. Vandaar dat we deze periode aangrijpen om aandacht voor trombose te vragen, onder andere op de volgende manieren:

Campagne ‘Ieder uur krijgen 11 mensen trombose’

Elf mensen met trombose staan dit jaar centraal in onze postercampagne ‘ieder uur krijgen 11 mensen trombose’. Jong, oud, man, vrouw en allen met verschillende vormen van trombose. Hiermee willen wij de vele gezichten van trombose in beeld brengen. Om iedereen er bewust van te maken dat iedereen trombose kan krijgen. De posters hangen vanaf 7 oktober een week op de NS stations door heel Nederland. Drie mensen uit de postercampagne zijn ook te zien in een televisiespot.

De verhalen van deze 11 mensen zullen wij vanaf begin oktober op onze website en op Facebook publiceren.

Trombosestichting sokken

Dit jaar hadden we een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuw ontwerp van onze Trombosestichting sokken. Robin Marks was de winnaar van de wedstrijd, en de sokken met haar fraaie ontwerp zijn binnenkort verkrijgbaar. De sokken worden in de week voor Wereld Trombose Dag verstuurd.