15 december 2020

Ter nagedachtenis aan Tinie van den Bergh-Verstappen

Begin november overleed tot onze grote schrik ambassadeur Tinie van den Bergh – Verstappen (85 jaar). Tinie heeft zich jarenlang met veel enthousiasme ingezet voor de Trombosestichting. Ze kreeg zelf op jonge leeftijd al te maken met haar eerste longembolie. Ze gebruikte sinds de tweede embolie levenslang antistollingsmiddelen. Juist daarom was ze zeer gedreven om aandacht te vragen voor trombose.

In eerste instantie zette zij zich in om de SOS Talisman onder de aandacht te brengen, iets waar zij en haar man René als geboren ondernemers heel actief mee waren. Later stond ze met veel enthousiasme op beurzen om voorlichting te geven over de Antistollingspas. Tinie was een bekende verschijning in Limburg, waar ze altijd bereid was om bij de lokale omroep L1 en diverse radiostations over trombose en het belang van de Antistollingspas te vertellen. Tinie stond altijd vooraan om de meest uiteenlopende fondsenwervende acties te organiseren. Tinie was tot op hoge leeftijd zeer sportief, zeer actief bij de volleybalvereniging, en nog volop bezig als ambassadeur voor de Trombosestichting.

Wij wensen de dochter en zoon van Tinie, en haar vier kleinkinderen veel sterkte. Wij zullen het enthousiasme en de energie van Tinie missen.