Juli 2018 – 2017 in beeld

In de nieuwsbrief van juli 2018 leest u wat we in 2017 met uw donaties konden doen.

Zo hebben we 22.623 Antistollingspassen verstrekt. Ook hadden we goed nieuws voor vier teams van onderzoekers. Zij konden dankzij uw donatie – en na een strenge selectie – beginnen met hun onderzoek.  Zo kijkt dr. Maas van UMC Utrecht naar een eiwit dat de sleutel kan zijn naar een behandeling zonder een verhoogd risico op bloedingen. Lees meer over nieuwe onderzoeken vanaf pagina 6.

1 op de 4 mensen overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van trombose. In 2017 vroegen we aandacht voor de enorme hoeveelheid tromboseleed. Bijvoorbeeld met vrolijke “steun”sokken waarvan de opbrengst naar de Trombosestichting ging. Bovendien lieten we natuurlijk weer patiënten aan het woord. Wij kunnen vertellen over risico’s en signalen, maar als een ervaringsdeskundige of nabestaande dat doet, heeft dat heeft veel meer impact. Ook in 2017 bleek dat weer bij het verschijnen van de Trombosekrant ter gelegenheid van Wereld Trombose Dag.

Zoals u weet, ontvangt de Trombosestichting geen geld van de overheid. Wij kunnen alleen dankzij donaties van mensen zoals u onderzoek financieren. Heel hartelijk dank daarvoor.

Download hier de nieuwsbrief

Schrijf u in voor de online nieuwsbrief

De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntenverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief