De trombosedienst

Als u vitamine K remmers slikt moet uw bloed regelmatig worden gecontroleerd, door de trombosedienst of door uzelf. De trombosedienst heeft door heel Nederland prikdiensten en komt aan huis indien hier een medische noodzaak (indicatie) voor is.

De trombosedienst stelt met een laboratoriumtest de mate van stolling in uw bloed vast (de INR-waarde). De arts bepaalt vervolgens de juiste dosering van uw antistollingsmiddelen. Binnen 24 uur stuurt de trombosedienst u deze juiste dosering, inclusief de datum waarop de volgende controle moet plaatsvinden (doseringskalender).

U kunt uw trombosedienst telefonisch bereiken voor advies in geval van ziekte, gebruik van andere medicijnen, bloedingen en voor andere problemen met betrekking tot de antistollingsbehandeling.

Op de site van de Federatie van Nederlandse Trombosediensten kunt u de trombosedienst bij u in de buurt vinden.
Vanuit de FNT zijn er ook drie locaties in het buitenland:

Euro Clinica “La Noria” Centro Comercial (local 14)
Avda. Europa 8

T. 05999 4659144
F. 05999 4616814
E. info@adcnv.com

Daarnaast is er ook een aanbieder geheel gericht op online trombose zelfmanagement; een alternatief voor de lokale trombosedienst – ook bij verblijf in het buitenland.
Op de website van de Nationale Trombose Dienst treft u alle informatie.