Subsidierondes 2024

De Trombosestichting Nederland financiert elk jaar (onderzoeks)projecten die betrekking hebben op één of meer structurele problemen gerelateerd aan oorzaken, preventie, bestrijding en/of (na)behandeling van trombose.

In 2024 organiseert de Trombosestichting 3 subsidierondes. De reguliere subsidieronde is bedoeld voor projecten van max. 4 jaar en € 300.000. Het thema van deze projecten moet betrekking hebben op één of meer structurele problemen gerelateerd aan oorzaken, preventie en bestrijding van trombose. Deze ronde staat ook expliciet open voor klinische aanvragen.

Hiernaast organiseert de Trombosestichting 2 extra subsidierondes. Deze rondes zijn bedoeld voor kortlopende projecten (max. 18 maanden, €35.000) waarvan het resultaat direct herkenbaar is voor patiënten.

De 3 rondes en deadlines in het kort:

Eerste kleine subsidieronde met vrij te kiezen onderwerp
Projecten van max. 18 maanden en € 35.000, die nadrukkelijk patiëntgericht dienen te zijn, d.w.z. voor patiënten relevante en direct herkenbare resultaten opleveren.
Deadline: vrijdag 1 maart 2024, 09:00
Houd er rekening mee dat deze projectvoorstellen mede beoordeeld zullen worden door onze Patiënten Adviesraad en dat niet alle leden een medische achtergrond en/of ervaring met wetenschappelijk onderzoek hebben. Het is dus belangrijk dat een projectvoorstel in begrijpelijke (leken)taal wordt geschreven!

Algemene ronde met vrij te kiezen onderwerp – expliciet open voor klinische aanvragen
Onderzoeksprojecten moeten betrekking hebben op één of meer structurele problemen gerelateerd aan oorzaken, preventie en bestrijding van trombose. Projecten van max. 4 jaar en € 300.000
Deadline: donderdag 25 april, 09:00
Formulier vooraanmelding algemene ronde 2024

Tweede kleine subsidieronde met vaststaand thema
Het thema van deze ronde is “Kwetsbare patiënten en trombose”. Kwetsbaar kan gaan over iedereen die extra of andere aandacht nodig heeft, door bijvoorbeeld een hoge of juist heel lage leeftijd, lage gezondheidsvaardigheden, aanwezigheid van andere aandoeningen, etc.
Deadline: dinsdag 3 september, 09:00

De ‘Algemene Richtlijnen voor het aanvragen van een subsidie’ kunt u hieronder downloaden:

Contact
Voor vragen of overige informatie kunt u contact opnemen via onderzoek@trombosestichting.nl
Telefoon: 071-5617717 (op werkdagen tussen 09.00u en 16.00u)