Juli 2023 – Wat u wilt weten over antistollingsmiddelen

De Trombosestichting krijgt regelmatig vragen over het (veilig) gebruik van antistollingsmiddelen. Zeven van die vragen legden wij voor aan apotheker en onderzoeker Dimokrat Hassan van Erasmus MC in Rotterdam. U leest de antwoorden in ons nieuwe magazine.

Corné Verwoert vertelt in de Laura Fauteuil over zijn herstel na een massale longembolie en een recent trombosebeen. “Het is lastig dat ik veel niet meer kan, maar ik wil niet blijven hangen in frustratie of angsten. Mijn belangrijkste tip: speel een beetje met je grenzen, want misschien kan je meer dan je denkt.”

Ook komen de zes leden van de Patiënten Adviesraad in het magazine aan het woord. Deze raad van ervaringsdeskundigen heeft een rol in de selectie van 6 kortere studies die de Trombosestichting jaarlijks financiert. Bijzonder is dat deze projecten op korte termijn zichtbaar en duidelijk effect voor patiënten moet opleveren.

Wilt u het magazine voortaan thuis ontvangen? Schrijf u dan hier in.

Download het magazine

Schrijf u in voor de e-mail nieuwsbrief
De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief

Gebruikt u ook bloedverdunners? Vraag dan hier uw gratis Antistollingspas aan!