Wereld Trombose Dag 2018

Zoals u wellicht ook ervaart weet de gemiddelde Nederlander weinig tot niets over trombose. En dat het levensbedreigend kan zijn, is vaak al helemaal onbekend.

Daarom grijpen wij de periode rond 13 oktober, Wereld Trombose Dag, aan om extra veel publiciteit voor trombose te maken. En om aandacht te vragen voor mensen, die op wat voor manier dan ook, in aanraking zijn gekomen met trombose. Voor u!

Ons ultieme doel: een toekomst zonder tromboseleed. Zo ver is het helaas nog lang niet. Wel hopen wij op meer erkenning voor mensen die reeds zijn getroffen door trombose. En natuurlijk ook op een snellere herkenning waarmee veel leed voorkomen kan worden.

Campagne ‘Trombose kent vele gezichten’

Zo hebben wij in samenwerking met 11 mensen een postercampagne ontwikkeld: jong, oud, man, vrouw en allen met verschillende vormen van trombose. Hiermee willen wij de vele gezichten van trombose in beeld brengen. Om iedereen er bewust van te maken dat iedereen trombose kan krijgen. De posters zijn deze én volgende week te zien op de 314 NS stations door heel Nederland.

3 van deze 11 mensen ziet u ook terug in de televisiespot die we hebben laten maken. De spot is te zien vanaf 13 oktober in de zendtijd van Socutera. Daarnaast zal de spot ook te zien zijn op diverse regionale tv-stations.

Bekijk hier de tv spot

De verhalen van deze 11 mensen zullen wij de komende weken op onze website en op Facebook publiceren. Deze week begonnen wij met het verhaal van Remco Grasman.

Crowdfunding-actie

Wij vragen rond Wereld Trombose Dag ook aandacht voor het onderzoek van dr. Erik Klok, waarover wij u al eerder informeerden. De crowdfunding-actie voor dit onderzoek naar een betere diagnose van buiktrombose loopt door. Zoals u zich misschien herinnert, zijn de collega’s zelf 2 september ook in actie gekomen. Zij liepen de Vlietloop. Hoe dat eruit zag kunt u hier zien.

De ‘Steun’kous

Tot slot zijn wij bijzonder blij met de introductie van de nieuwe ‘Steun’kous, die wij nu voor het 2e jaar aanbieden. Geen echte steunkous, maar gewone sokken voor jong en oud. Dit jaar is de ‘Steun’kous ontworpen door Bas Kosters. Deze is vanaf vandaag leverbaar en te bestellen in onze webwinkel.

Bestel nu!