Welke projecten kunnen we met uw steun nog meer financieren?

22 april 2020

25 onderzoekers deden eerder dit jaar een financieringsaanvraag voor hun onderzoek naar (de oorzaak, preventie of behandeling van) trombose. Acht van hen zijn door de voorselectie gekomen. In mei wordt traditiegetrouw door de Wetenschappelijke Adviesraad (WAR) besproken welke van deze acht projecten het meest belangwekkend zijn.

Vanwege de huidige maatregelen hebben we getwijfeld wat we met deze vergadering moesten doen. Uitstellen of toch laten doorgaan in aangepaste vorm?

Omdat het financieren van onderzoek – naast het geven van voorlichting – het belangrijkste is wat de Trombosestichting doet, dankzij steun van onze donateurs, hebben wij besloten de vergadering van onze WAR in mei door te laten gaan. Voor de verandering vergadert de WAR via een videotoepassing, in plaats van samen te komen .

Later dit jaar bekijken we hoeveel projecten we uiteindelijk kunnen financieren. Dit is uiteraard afhankelijk van onze inkomsten. Hierover later meer.