27 oktober 2020

Ter nagedachtenis aan prof. dr. JW ten Cate

Augustus jl. overleed prof. dr. Jan Willem ten Cate. Prof. dr. ten Cate was jarenlang hoogleraar aan het AMC, in de periode 1989 – 1994 was hij daar vanwege de Trombosestichting bijzonder hoogleraar met als leeropdracht “Behandeling en preventie van trombose”. Ook was hij jarenlang lid van de Wetenschappelijke Adviesraad van de Trombosestichting. In 2004 kreeg hij de Virchowprijs van de Trombosestichting, “wegens zijn uitnemende en inspirerende bijdragen aan de vooruitgang van het klinisch wetenschappelijk onderzoek op het gebied van veneuze trombo-embolie in Nederland.”

Prof. dr. Guus Sturk, voormalig bestuursvoorzitter van de Trombosestichting en ontvanger van de Virchowprijs 2019, heeft een mooie nagedachtenis geschreven aan prof. dr. ten Cate, die u hier kunt lezen.