Steun onderzoek naar longembolie

6 redenen om aan de Trombosestichting te geven

1.  Er overlijden dagelijks 3 mensen aan een longembolie

Elk uur krijgen 11 mensen trombose zoals een trombosebeen, een hart- of herseninfarct of een longembolie. Aan die laatste aandoening overlijden dagelijks 3 mensen. Meer onderzoek is dan ook hard nodig.

2. U steunt vooraanstaand onderzoek

Nederland loopt wereldwijd voorop in het onderzoek naar trombose. Veel van dit onderzoek is in de afgelopen 45 jaar door de Trombosestichting gefinancierd. Het gaat om miljoenen euro’s. Mede daardoor weten we inmiddels meer over het onstaan en behandeling van de ziekte.

3. De Antistollingspas verkleint risico’s

De Trombosestichting geeft als enige organisatie de Antistollingspas uit. Daarmee laten trombosepatiënten overal ter wereld zien dat ze bloedverdunners gebruiken. Dit verkleint de kans op een verkeerde medische behandeling.

4. Voorlichting voor iedereen

Wij geven voorlichting over trombose en in het bijzonder aan diegenen die met de ziekte in aanraking komen. Daarnaast stimuleren wij veilig (antistollings)medicijngebruik en therapietrouw.

5. Geen subsidie van de overheid

De Trombosestichting ontvangt geen overheidssubsidie. Zonder de steun van onze donateurs kan het medisch-wetenschappelijk onderzoek naar trombose niet worden gefinancierd.

6. Een einde aan tromboseleed

Met uw steun draagt u daadwerkelijk bij aan een betere kwaliteit van leven van mensen met een longembolie of andere vorm van trombose.

Doneer vandaag nog

”Voor mij is de Trombosestichting een bron van informatie. Via de Facebook-site vond ik bovendien lotgenoten en een stuk herkenning. Ben blij dat jullie op alle manieren proberen meer onderzoek en verbeteringen te realiseren!”

– Ankie Smit (63)