Draag bij in de strijd tegen trombose!

De Trombosestichting zet zich in voor een toekomst zonder tromboseleed. Dankzij de steun van donateurs kunnen wij belangrijke onderzoeksprojecten financieren. Een voorbeeld hiervan zijn onze baanbrekende onderzoeken naar de relatie tussen corona en trombose. Helpt u mee?

De Trombosestichting heeft het initiatief genomen voor de Dutch Covid & Thrombosis Coalition (DCTC). Deze coalitie verenigt onderzoeksgroepen uit alle academische en grote opleidingsziekenhuizen van Nederland om het verband tussen corona en trombose te onderzoeken. Lees hieronder over de verschillende onderzoeken.

Prof. Dr. Menno Huisman, internist aan het LUMC:

“We weten nu al meer over de interactie van virussen en stolling. We leren zo wellicht ook meer over de gewone griep en trombose, en de herstel na een longembolie.”

> Lees hier over het onderzoek van dr. Huisman en dr. Klok naar preventieve antistollingsmiddelen

Dr. Marieke Kruip, internist-hematoloog aan het Erasmus MC:

“Sinds we weten dat er een verband is tussen corona en trombose krijgen coronapatiënten op de IC’s antistollingsmiddelen in hogere doses toegediend.”

> Lees hier over het onderzoek van dr. Kruip naar de relatie tussen trombose en corona

Steun trombose-onderzoek