Magazine trombose op alle leeftijden

Ja, ik ontvang graag het gratis magazine

In deze editie van ons magazine leest u alles over trombose op alle leeftijden.

Trombose komt bij ouderen veel vaker voor dan bij kinderen en jongvolwassenen. Hoe komt dat eigenlijk en zijn er andere behandelingsmethodes voor patiënten van verschillende leeftijden? Internist dr. Paul den Exter, werkzaam op de afdeling trombose en hemostase van het LUMC, geeft antwoord op deze vragen in ons nieuwe magazine.

Samuël Noordeloos is een energieke jongen van tien. Toch kreeg hij in december 2022 een sinustrombose, met maanden van vooral pijnlijke prikjes (Fraxiparine) tot gevolg. “Van de prikjes kreeg ik allemaal blauwe plekken.”

En u leest het verhaal van Isa Sluijs (21). Zij is bezig aan haar tweede studie en heeft een bijbaan in het toerisme. Tot zover leidt ze het normale leven van een twintiger. Een sinustrombose op haar dertiende beïnvloedt echter nog altijd haar dagelijkse leven. “Ik stel mezelf nog steeds weleens de vraag wat echt bij mij hoort en wat door het hersenletsel komt.”

Vul uw gegevens hiernaast in en ontvang het gratis magazine via e-mail of per post. Postaanvragen worden binnen ca. 5 werkdagen verstuurd.

Ja, ik ontvang graag het gratis magazine