Doneer nu!

Melissa, 20 jaar - student

Melissa is student aan de hogeschool. Haar zusje Laura overleed aan een longembolie. Melissa moet niet alleen met dit grote verlies zien om te gaan, maar ook het vertrouwen in haar eigen lichaam herstellen nu ook zij dezelfde trombosebevorderende afwijking in haar bloed blijkt te hebben als haar zusje. De sport waarin ze zo uitblonk, zwemmen lukt nu niet meer.

Melissa en haar ouders hebben na de dood van hun zusje en dochter een stichting opgericht, Stichting Project Laura (www.stichtingprojectlaura.nl). Via deze stichting willen zij het onderzoek naar trombose bevorderen en meer bekendheid aan de gevaren en gevolgen van trombose geven. En vooral het eerder herkennen van een longembolie bij gebruikers van een anticonceptiemiddel. Op deze site kunt u ook de "Laura Fauteuil" vinden, dit is een omkeerbare stoel die is ontwikkeld door Laura, die zowel voor kinderen als volwassenen geschikt is.

Doneer nu!