Subsidieronde 2023

De Trombosestichting Nederland financiert elk jaar (onderzoeks)projecten die betrekking hebben op één of meer structurele problemen gerelateerd aan oorzaken, preventie, bestrijding en/of (na)behandeling van trombose.

In 2023 worden voor het eerst drie subsidierondes georganiseerd: één ronde voor onderzoeksprojecten met een maximumbedrag van € 275.000 en twee rondes voor kleinschalige, patiëntgerichte (onderzoeks)projecten met een maximumbedrag van € 35.000.

Bij de subsidieronde voor onderzoeksprojecten t/m € 275.000 wordt gewerkt met vooraanmeldingen. Deze vooraanmeldingen moeten uiterlijk maandag 1 mei 2023 om 09.00 uur zijn ontvangen door de Trombosestichting Nederland (LET OP: deze aanmeldtermijn is gewijzigd t.o.v. vorige jaren!).

Daarnaast worden 2 subsidierondes ingesteld voor (onderzoeks)projecten t/m € 35.000 die nadrukkelijk patiëntgericht zijn, d.w.z. dat het project voor patiënten direct herkenbare resultaten dient op te leveren.

De eerste ronde – met als deadline 1 maart 2023 om 09.00 uur – kent een vrije onderwerpkeuze (mits het betrekking heeft op trombose), de tweede ronde – met als deadline 1 september 2023 om 09.00 uur – zal in het teken staan van een door de Trombosestichting Nederland vast te stellen thema. Het thema voor 2023 wordt op of omstreeks 1 mei 2023 bekend gemaakt op deze website.

De ‘Algemene Richtlijnen voor het aanvragen van een subsidie’, de ‘Vooraanmelding subsidie t/m € 275.000’ en het ‘Aanmeldformulier subsidie (onderzoeks)project t/m € 35.000’ kunt u hieronder downloaden:

Contact
Voor vragen of overige informatie kunt u contact opnemen via onderzoek@trombosestichting.nl
Telefoon: 071-5617717 (op werkdagen tussen 09.00u en 16.00u)